ett kanon erbjudande.......

Har fått ett erbjudande om att låna en super fin häst till hösten =) Jag har ju min gamla älskling men som har varit sjuk dom senaste vintrarna och kommer med säkerhet bli dålig i vinter igen så till hösten har jag bestämt att han skall få vandra vidare. Hade bestämt först att vara utan häst ett tag, men som alla häst människor vet så är det jätte svårt då man haft egen häst. Visst finns det många hästar ja skulle kunna rida på men det är inte samma sak som att ha en egen, ägarna har alltid en massa krav som att man bara får rida si eller så, man får inte göra vissa saker med hästen och en massa andra krav som dela stallhyra. Jag vill kunna känna att ja kan göra som ja vill och vad jag vill. En kompis och jag pratade lite löst om att kanske skaffa en häst tillsammans eftersom hon och jag har samma intressen av hästen, vad vi vill ha för häst o.s.v.........
Fick ett erbjudande av en karl på jobbet att få ta hans svärdotters häst, det är en jätte fin halvblods valack som gått ganska höga klasser i dressyren men som varit skadad. Hästen har blivit behandlad och har vilat i 1½ år, e nu igång lite smått, hon lånar gärna ut den under lång tid och om ja e intresserad så får jag ett bra pris =). Hästen har bra stam är snäll på alla sätt och FUX........precis som min älskling!!!!! Fux= rödhårig= härligt temperament!!!!!!!!

får se hur det blir, känns så jobbigt att min älskade pålle skall bort till hösten men känns som en tröst att få möjlighet att få en ny snabbt.

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0