Fööör när stor fiskar'n.....

.......talar om hur stora fiskar han fått....ja då skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till......

Haha.....i fredags så hade vi "kick off" eller vad man ska kalla det med jobbet, vi fiskade, lekte vansinniga lekar å drack spriiiiiiiiiiiiit =) Härre gud va fisk det fanns, ja trodde inte de va sant när de flög stora laxar över allt .....hur nära stranden som hälst, man kunde se fenorna på fiskarna vid ytan å dom kom och simmade i stimm ca 4m från stranden *häftigt*. Fast ja e ju som sagt rädd för fiskar, men tycker de e kul att stå och kasta.....å tro ni inte på fasen att den första som får napp är JAG!!!!!!! Ja blev hysterisk och skrek att ngn måste komma å hjälpa mig....tydligen hade ja sagt enl mina arb kamrater att *nu jävlar få nån komma å hjälpa mig innan ja bryter ihop å ja menar allvar* *haha*, själv kommer ja inte ihåg så mkt för det blev en lite traumatisk upplevelse eftersom ja har sån fisk skräck =), iaf kom det tillslut en snäll kille och hjälpte mig upp med fisken,medans jag själv sprang upp på stranden och höll ett avstånd på ca 10m från fisken =).....det var en lax på 3.5kg....skita skoj, å gissa om de blev sura miner från de andra som förgäves försökte få fisk....åsså får ja fisk som e såååååååååååå rädd!!!!!! Ja,ja Jag kan ju säga att ja var även den ÄNDA som fick fisk på heeeeeeeeeeeeeeeeela dagen/kvällen/natten =)

De blev lekar å sprit åxå.....vilket hör till.......premiär badade åxå i badtunna, åkte dock hem vid 23 då de andra började bli odrägliga =)

 försöker att skratta.......fast ja var totalt livrädd!!!!!
 mat dax
 rodd tävling
 mot ön....
 haha.....ngt som heter "pung boll"
 den årliga dragkampen
 mera maaaaaaaaaaaat

På lördagen åkte vi upp till mina päron, träffade bror som va hemma från sthlm, hälsade på mormor å morfar å åt god mat å bara mööööööööööööös =) Planerade med mamma att vi ev ska åka upp å fira jul i stugan i vemdalen i år....de har vi aldrig gjort fast vi har pratat om de så många gånger, hoppas verkligen att de blir så *myyys*

Idag har ja haft min första dag på praktiken....å de har varit skita bra, lite långsamt tempo, med tanke på vad ja e van, men de verkar vara ett bra ställe =)

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0