veckan som gått

har varit tröttsam med praktik varje dag. Har klivit upp tidigt varje morgon denna veckan, igår klev ja upp kl 5 för att åka och släppa ut hästarna, varför ja var uppe så tidigt var för att ja började jobba halv åtta.. Ja var fruktansvärt trött då ja kom på jobbet, tur att vi hade en riktigt bra dag på jobbet. Både ja å min kollega tog en välbehövd power nap på em i soffan framför tv´n.
De här med praktik e jätte jobbigt *fy fy* speciellt eftersom man måste försöka att jobba några pass åxå för att få ekonomin att gå ihop =) Nu e de iaf bara en vecka kvar på min psyk praktik *skönt* sen e de VC som gäller ska bli mkt roligare.

Ja klarade iaf min tenta som ja skrev för nästan tre veckor sedan, så jäkla skööööööööööööööööönt =) nu e de bara två tentor kvar i hela utb, en läkemedelsräkning som vi har om två veckor, sen e de en skit tenta till i T6.

I fredags så red jag ut en härlig tur med två tjejer i stallet. Jag har varit nervös för att rida mot ridskolan och över den beryktade hämska ridbron =(. tjejerna tyckte att vi skulle prova och se om vi fick T att gå över. Bron e endast lite mer än en meter bred, den går över en å och det låter när hästarna kliver på den.....ja var mkt skeptisk och såg syner framför mig om hur han stegrar sig och ja åker över räcket!! Ja försökte hålla nerverna i styr men de e inte lätt, ja hoppade av och skulle leda honom över (tordes inte rida).
Men bron bekomm inte T speciellt mkt, han var såååååå duktig, å ja med förästen =) ja var så stolt över mig och pållen! Han var förövrigt rätt lugn under hela ridturen, dock blev det lite bus på vägen hem, han studdsar så himla roligt *haha*

Förkyld har ja gått å blivit åxå!!

Idag så har ja städat lite, de blev snabb städning mellan sporten på tv´n...älskar denna årstid då de e mkt sport på tv´n på helgerna!

Jo......i torsdags så hade ja ett rejält damp anfall och bestämde mig för att nu jäklar ska ja ta tag i våran så kallade klädkammare i lägenheten. Det har varit en mix av förråd å kläkammare. Vi har haft lagerhyllor där inne som vi haft kläderna på så alla kläder e alltid skrynkliga. Det har sett ut som ett bomnedslag där jämt!
Jag drog ut på ikea, köpte rundstång och fästen, trådbackar och hutchar till dom, köpte en härligt mjuk matta och sånna där fina schablon blommor på ikea (röda stora vallmo blommor) Ja slet ut allt där inne.....kan säga att de blev kläder å annat skit i hela lägenheten =) meeeeeeen de blev så himla bra!!!!! Nu hänger alla kläder på galjar förutom mys kläder som ja la ner i trådkorgarna =) Ja köpte äver fina blommiga lådor att ha på hyllorna där inne som man kan slänga ner allt skrot i!! Blommorna på väggen blev jätte fina. Nu behöver man inte ha den dörren stängd och skämmas så fort det kommer folk.

Ne nu ska ja se klart på skidorna å sen åka å jobba natt

kram å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0