Allan med ballan från halland.....

De e vårans häst´s andra namn!!!! Han e så jädra knäpp ibland så man får ett bryyyyyyyyyyt!!!!!!!!!! Han e inte skoj att rida ut i skogen på. Han är rädd för allt (utom bilar som tur e), han tvärstannar, backar, studdsar på bakbenen och bockar ibland! Ja som blivit en riktigt mes de senaste åren tycker inte alls att detta e skoj. Hade ett peppnings samtal med min vän C idag som även har ridit honom ett par ggr, hon försökte peppa mig att bli tuffare i min ridning, ja måste verkligen tordas säga åt honom på skarpen. Jag har ju varit rädd att om ja river i å blir arg så blir han bara värre, men C har provat och hon säger att han ger sig på en gång. Perfekt att ha henne som försökskanin och självmordskandidat =)

Iaf så tänkate jag idag att nu jäklar får den där tuffa tjej som för 10 år sedan kunde hoppa barbacka och inte drog sig för att rida på tokiga hästar komma fram. Så ja laddade hela dagen, åkte ut till stallet å klädde på hästen. Red efter vägen i ca 1km travade en del trots att hästen tittade å skuttade till för ett flertal saker,jag rev i å sparkade han framåt, sedan red ja upp på en skogsväg, fattade gallop, höll tyglarna i ena handen å ett stadigt tag i manen med andra (utifall att han skulle hoppa och studdsa) MEN.....T var super snäll å galloperade nästan uppför hela backen, de var en helt underbar känsla att ja tordes och att han var snäll =) Han tittade skeptiskt på en ved hög intill vägen men ja bara manade på honom, å då sket han i ved högen! Det märktes hur fantastiskt skoj han tyckte att det var å få busa av sig lite. Red sedan en stig genom skogen hem, väl hemma så var både T & jag helt slut!

Iofs så anser jag att de inte e så himla konstigt att han är som han är ute, eftersom hans förra ängare aldrig red annat än i ridhus och ridplan. Hon anser att tävlingshästar på hans nivå skall inte ridas ute i skog och mark, för de kan ju hända nåt då!! Ja, jag fattar då inte hur endel tänker, inte konstigt att hästen varit halt ett antal ggr, han var väl överansträngd mer eller minde jämt.

Ja e iaf mkt nöjd efter dagens ridtur och längtar redan efter nästa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0