ojoj vilken häst vi har =)

I söndags red jag min första lekiton på T =). Vi började att värma upp med lite skänkelvikningar där ja hade problem med att han tvärade för mkt, ridläraren sa till mig att på den hästen så behöver ja bara tänka skänkelvikning så gör han det. Enligt henne så känner han när jag tänker på vad vi skall göra, för då sätter ja mig på ett speciellt sätt i sadeln och han vet vad det är frågan om, haha de låter inte svårt men de e hur svårt som hälst att bara sitta på hästen och i princip inte göra annat än att tänka. När vi skulle galoppera så går min häst i sluta på rakt spår i galopp.....de ja gör då instningtivt är att försöka flytta tillbaka bakdelen in på spåret.....å va gör han då? han gör ett perfekt galoppombyte, SNYGGT skriker ridläraren, HJÄLP skriker jag, de var ju inte meningen. Han gjorde så helatiden å ja fattade inte varför, ja blev frustrerad att ja inte fick han att galoppera på rakt spår!!!!!!! Ridläraren sa då till mig att jag verkligen måste tänka på att jag sitter mitt i sadeln rakt över hästen och inte använda benen ngt alls. Gud så svårt de e att rida en sån välutbildad häst, men de e hur skoj som hälst, ja e ju van sen min gamla häst att ja inte behöver tänka så himla mkt å ja kunde banka å sitta snett utan att de gjorde honom ngt.

Sen efter lektionen så satt vi kvar och kollade på några andra som red privat lektion, vi såg en häst som har samma utbildningsnivå som våran T har, oj oj va fin den var, nu gäller de bara för mig att lära mig rida honom så kommer vi bli lika fina vi åxå =).

I fredags var ja förästen ut en sväng på 30+, biggan å annelie va me dom åxå. Vi hade jätte skoj här hemma, satt å surra en massa, men nere på krogen var de väl sådär så vi åkte hem strax efter ett.

Snaaaaaaaaaaaaaart snart snart......åker vi till fjället =) ska bli så härligt!!!

kram kram

ps: Nu jäklar Timrå så sparkar vi ut Modo!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0