hingst?

Min pålle e rolig han (ibland). hade morgonen i stallet idag, kände mig mkt piggare i kroppen och tänkte.......att idag så ska ja rida. 4 tjejer i stallet skulle ut på en lite tur. De va fyra tjejhästar åsså min pojkhäst. Vi skrittar lugnt ner mot ridskolan och skulle rida runt i skogen lite. Vid ridskolan får han sitt första frispel, hoppar å studsar på stället å spelar allan :) dom andra cool lugna, och skrittar i sakta mak. På detta vis höll han på hela ridturen.....från att ena stunden gå helt cool lugn..... till att i andra sekunden flippa ur totalt. Tjejerna bara skrattade å undrade vad han höll på med, dom andra hästarna rörde inte en fena, trots att han for runt som han gjorde. Man kan ju undra hur han tänker? Tror han att han e hingst, å vill visa sig på styva linan inför damerna? eller tror han att han e fyra år?......fast han egentligen är 16 =). Ja....knäpp är han då iaf.....fast ändå alldeles underbar =). Var å tvättade å städade hjärtats bil åxå, den va riktigt grisig nåde ut å invändigt.....å pedant som ja e.. så går de ju bara inte att ha de på det viset!! Styrde sedan ut mot Alnö till A & M.....där fick ja fika =)......å en härlig pratstund med min allra bästa vän lilla A, pratstunden varade i tre timmar, tiden rann iväg! Sitter nu och väntar in att klockan skall bli 19....då e det dags för ännu en tur till stallet för att ge kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0